Proč se opravdu vyplatí vlastní web?

Vlastní webová prezentace patří mezi základní nástroje sebepropagace v naprosté většině oborů, ať nabízíte instalatérské služby nebo finanční poradenství. Na internetu jsou vaši potenciální klienti, proto byste tam neměli chybět ani vy.

Hojně tradovaným mýtem je, že web je záležitostí nákladnou, přitom to tak být vůbec nemusí. Jak být na internetu vidět a neutratit víc, než je nutné?

 

Od koho si (ne)nechat udělat web

 

Na úvod je na místě do jisté míry varovat před řešeními, která se díky své finanční nenáročnosti nabízejí, přitom ale vhodná nejsou. Nemáte-li adekvátní znalosti alespoň o kódování v html, vytvoření funkčního řešení vám zabere neúměrné množství času, který vám bude scházet ve vlastním podnikání.

Podobně nejistý výsledek představuje i osoba, která inzeruje tvorbu webových stránek za sumu, která je silně pod cenovým průměrem odvětví. Dost často to bývají studenti, kteří v oboru začínají, možná vám bude vlastní stránky za pár korun nabízet i někdo ze známých.

V zásadě jistotou je agentura, která zajistí webové stránky na míru a vy máte jistotu, že pod její záštitou pracují odborníci na všechny oblasti – grafici i programátoři. Klíčem je samozřejmě jim důkladně osvětlit svou představu a základní požadavky. Odpověď na to, co má váš web vlastně umět, hledejte primárně u sebe, ale nebojte se diskuse a nechte si poradit, rozhodně slepě netrvejte na něčem, co jste viděli u konkurence a jednoduše se vám to líbí.

 

Co by měly webové stránky splnit

 

Podniká-li někdo jako OSVČ, pravděpodobně mu bude stačit jednoduchá statická stránka coby portfolio poskytovaných služeb. Naopak společnost, která má síť prodejen po celé republice už se bez dynamického webu s vlastním e-shopem neobejde. Od toho se bude odvíjet i finanční náročnost celého řešení.

Nejdůležitější je na každém webu jeho přehlednost, zákazník by měl na první pohled pochopit, o co se jedná. Webové stránky dnes slouží k reklamě i podpoře prodeje. Vzhledem k rozšíření internetu, který je prakticky nepostradatelnou pomůckou, lze říci, že jsou již v podstatě nevyhnutelným atributem úspěšného obchodu. Vaše přítomnost na síti o vás poskytne informace a v očích uživatelů současně mimořádně posiluje důvěryhodnost celé firmy.